19 Haziran 2012 Salı

FX Piyasasında Fark Yaratıcı Etken, Personel Olacaktır


Aracı kurumların yapacaklarını listelersek; aslında birçoğunun aynı şeyleri yaptıklarını ama fark yaratma konusunda ise hepsinin aynı hatayı yaptığını görmekteyiz. Bir kurum müşteriyi çekmek için ya reklam verir yada spread farklarını düşürerek cazip hale gelmeye çalışır. Peki, bu yeterli mi?
Aslında kurum reklam verirken hem müşteriye ulaşır, hem de markalaşma yolunda emin adımlar atar. Bu muhakkak ki yapılması gereken bir unsurdur. Bu reklamın boyutu ve maliyeti, kurumun hedef kitlesine göre değişebilir. Kurumların reklam konusunda belirgin en büyük hataları, ortak bir unsura vurgu yapmalarıdır. Yani reklamları incelediğiniz de fark sadece kurum ismi olarak gözüküyor.
Spread farkında düşüklüğe gelince; aslında yatırımcı için oldukça önemli bir konu ve bir çok yatırımcı kurum seçerken bu özelliği ilk plana koymaktadır. Ancak bu belli bir yerde tıkanacaktır. Yani rekabet şartları gereği, kurumlar spread farklarını ilerleyen günlerde daha da düşüremeyecekler.7
Farkı yaratmak için esas olan tek şey, personel olacaktır. Aracı kurumların şuanda en büyük açığı personeldir. Yatırımcının sorularına doğru cevap verebilen, yatırımcının dilinden anlayabilen, piyasayı bilen (bu hususa aslında vurgu yapılmalı ), piyasanın dilinden anlayan ve müşteri odaklı işler yapabilen kurum sayısı yok denecek kadar azdır.
Kurumlar için; reklam ve çeşitli kampanyalar ancak günü kurtaracak etkenlerdir. Ancak personel, bir kurumun geleceğidir. Personel alımı ve üzerine 2 günlük bir eğitim ile hadi kardeşim sen şimdi pazarlama ve satışını yap demek, senin bu iş için ayırdığın sermayene de, zamanına da yazık demektir.
Yatırımcıların zamanla daha bilinçlendiğini ve sadece kampanyalara değil, kendi memnuniyetlerini de artık ön plana çıkardıklarını unutmayın, KURUMLAR!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder