I. Dünya savaşı sonunda “istatistiksel kalite kontrol”, “örnekleme”,
‘spesifikasyon’, ‘tolerans’, vb. terimler üreticilerce kullanılmaya başladı. O
dönemde başlayan tüm bu çaba ve çalışmaların bugün bizi getirdiği nokta düşük
maliyetlerle ve yüksek kalitede üretim yapmak veya hizmet verme zorunluludur. 6
sigma bunu sağlayabilecek alternatifsiz bir model ve mükemmellik
felsefesidir.
Sahada bazı altı sigma uygulamalarında yanlış anlaşılmalar olmaktadır. Bazı firmalar bunu sadece satışa hazır ürünün tam anlamıyla kontrol altına alınmasını sağlayan kalite kontrolü olduğunu sanmaktadır. Bazı firmalar ise, örneğin Motorola, altı sigmayı ileri düzeyde uygulayarak bir çok önemli getiri sağlamıştır. Sıradan bir kalite ölçüsü olarak düşünmek yerine bu öncü firmalar altı sigmayı basitçe sınıfının bir numarası olma felsefesi olarak görmüştür. Öyle ki 6 sigma firmanın kalite stratejilerinin elendiği bir elek ve oluşturulan programların sonuçlarının değerlendirildiği bir yaklaşım oldu.
6
Sigma uygulamaları hem kuruluşlara hem de çalışanlara değer katar. 6 Sigma
uygulayan kuruluşların çalışanları:
· Problemleri sahiplenmeyi bilir ve onları çözme
sorumluluğunu kabul ederek iyileştirme fırsatlarına aktif bir şekilde katılır.
· Ekip olmayı ve problemlere ekip olarak yaklaşmayı
öğrenir.
· Bilgi ve deneyimlerini iş arkadaşlarıyla özgürce
paylaşmanın önemini bilir.
· Kuruluş hedeflerini ileri götürmede yenilikçi ve
yaratıcı olur.
· Bilgi ve deneyimlerini arttırarak yetkinleşir.
· İşlerinden tatmin duyar ve kuruluşa ait olmaktan
dolayı hevesli ve gururlu olur.
Rekabetçi
maliyet ve müşteri beklentilerinin karşılanması her kuruluşun stratejisidir.
Bugün dünyada yaygın olarak kullanılan bütün yönetim sistemlerinin temel çıkış
noktası da budur. 6 Sigma bu temel yaklaşım bakımından bütün yönetim sistemleri
ile uyum içerisindedir.
Sistematik alt yapı; Düzenli veri üreten sistematik bir alt yapı, 6 Sigma uygulamalarının en fazla ihtiyaç duyduğu noktadır.
Tepe
Yönetimin ve Kuruluşun hedef ve hayalleri; İş dünyasında lider olmak, öncü
olmak, iddialı olmak gibi hedefleri / hayalleri olan ve bilimsel yaklaşımlara
inanan yöneticiler ile daha iyi sonuçlara ulaşılır.
Çalışan
profili; Bir kültürel değişim süreci olan 6 sigma uygulamaları, yetkin ve
öğrenmeye hevesli çalışanlara ihtiyaç duyar. Kavramsal, bütünsel ve analitik
düşünme yapısına sahip çalışanlarla 6 Sigma çalışmaları etkili sonuçlar verir.
http://kalitekontrol.net/forum/6-sigma-nedir-nasil-bir-felsefedir-6-sigmanin-sirri-nedir-t648.0.html
http://erp.karmabilgi.net/6sigma-nedir/
http://kalitekontrol.net/forum/6-sigma-nedir-nasil-bir-felsefedir-6-sigmanin-sirri-nedir-t648.0.html
http://erp.karmabilgi.net/6sigma-nedir/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder